Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

Διάσημα "μαργαριτάρια" σε διαγωνίσματα



Μην κάνετε κι εσείς αυτό το λάθος στη γεωμετρία!


Από διαγώνισμα στην Ιστορία - Γυμνάσιο Κατερίνης, 2006
Ερώτηση: "Τι γνωρίζετε για τις εικονομαχίες;"
Απάντηση:"Εικονομαχίες ήταν οι μάχες που έκαναν οι λαοί για τις εικόνες. Όποιος κέρδιζε τη μάχη κέρδιζε και τις εικόνες".

Από διαγώνισμα στη Γεωμετρία, Γυμνάσιο Ιωαννίνων, 1982:
"Το τρίγωνο που φέρει δύο γωνίες λέγεται διαγώνιον ".

Γυμνάσιο Ηρακλείου, 1991:
"Ο κύκλος είναι μία στρογγυλή γραμμή, χωρίς συνδέσεις, ενωμένη με τέτοιο τρόπο που δεν μπορείς να καταλάβεις που αρχίζει και που τελειώνει".

Γυμνάσιο Καρδίτσας, 1989:
"Ο κύκλος δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, εκτός αν σταματήσεις το διαβήτη".

Από γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία - Γυμνάσιο Θηβών:
"Όταν ο Οδυσσέας γύρισε πίσω στην Ιθάκη, βρήκε τους είκοσι ανεμιστήρες και την Πηνελόπη να τους δουλεύει στο φουλ".

Από γραπτό μαθητή σε εξετάσεις για την Ιστορία - Γυμνάσιο Κορίνθου 1989:
"Η επανάσταση του '21 έγινε πριν από 1821 χρόνια. Σήμερα γιορτάζουμε την χρόνια. Σήμεραγιορτάζουμε τηντελική του πτώση".

Από την Έκθεση ιδεών υποψηφίου στη Σχολή Αστυνομίας, 1992:
"Οι Δέκα Εντολές γράφτηκαν από τον Σινά και παραδόθηκαν στον Μωυσή στην Πλάκα. Ήταν όλες πέτρινες, αλλά σαφέστατες".

Από διαγώνισμα στα Θρησκευτικά - Λύκειο Ξάνθης 1991:
"Το ακριβώς αντίθετο της Αγίας Τριάδας είναι η Διαβολική Τριάδα, πυρ, συν γυναιξί και θάλασσα. Πράγματα του Σατανά".

Από Έκθεση μαθητή του Γυμνασίου Αργοστολίου, 1992:
"Ο Ε. Λύτης και ο Σ. Εφέρης είναι και οι δύο Έλληνες ποιητές κατηγορίαςνόμπελ".

Υποψήφιος στη Σχολή Αστυνομίας, 1991:
"Ο Κουστώ είναι ένας σύγχρονος Οδυσσέας, αλλά που δεν κατοικούσε στην στηνΙθάκη, και για το λόγο αυτό οι περιπέτειές του δεν λέγονται Οδύσσειες αλλά Κουστωδίες".

Από έκθεση μαθητή του Γυμνασίου Ζωγράφου, 1990:
"Η επανάσταση στις Ινδίες είχε αρχηγό και σύμβολο το Γάντι τουΜανχάταν".

Γυμνάσιο Καβάλας, 1988:
"Ο γλάρος είναι αποδημητικό πουλί. Το καλοκαίρι πάει στην παραλία, τοχειμώνα στις ακτές. Ενδιαμέσως στους σκουπιδότοπους και λιμάνια".

Υποψήφια νοσοκόμα, Νοσοκομείο Αγρινίου
"Η ελονοσία καταπολεμήθηκε και εξαφανίσθηκε διά των προσπαθειών της επιστήμης. Και η γρίπη; Πέρα βρέχει".

Γυμνάσιο Κιλκίς, 1992:
"Το εκτάριον βρίσκεται ακριβώς μεταξύ πενταρίου και επταρίου".

Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

Αφιέρωμα σε μουσικές σχολές ΙV: Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Κρήτης

Αντικείμενο σπουδών

Το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος «ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ» αφορά την εφαρμογή της σύγχρονης ηλεκτρονικής τεχνολογίας στη σύνθεση, παραγωγή και διαχείριση του μουσικού ήχου καθώς και η τεχνολογία των μουσικών οργάνων και η ακουστική τεχνολογία χώρων.
Η διάρκεια των σπουδών στο Τμήμα «ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ» είναι συνολικά οκτώ (8) εξάμηνα. Περιλαμβάνει δε εφτά (7) εξάμηνα θεωρητικής διδασκαλίας, εργαστηριακές ασκήσεις, σεμινάρια, εκπόνηση ατομικών εργασιών, εκπαιδευτικές επισκέψεις και ένα (1) εξάμηνο πτυχιακής εργασίας και επιβλεπόμενης πρακτικής άσκησης σε χώρους εργασίας που σχετίζονται με το αντικείμενο της εκπαίδευσης.



Η διάρκεια των σπουδών είναι επτά (7) εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής διδασκαλίας και ένα (1) εξάμηνο πτυχιακής εργασίας και επιβλεπόμενης πρακτικής άσκησης. Ειδικότερα, τα τρία (3) πρώτα εξάμηνα περιλαμβάνουν:
α. Μαθήματα γενικής υποδομής
· Φυσική Κυματική
· Μαθηματικά Ι, ΙΙ
· Ακουστική - Ψυχοακουστική
· Εισαγωγή στην Ακουστική
· Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
· Αναλογικά Ηλεκτρονικά
· Μουσική Θεωρία και Καλλιέργεια Ακοής
β. Μαθήματα ειδικής υποδομής του κυρίως κορμού
· Ηχητικά Συστήματα Ι, ΙΙ
· Μουσική Ακουστική -Οργανολογία
· Ψηφιακά Ηλεκτρονικά
· Γλώσσες Προγραμματισμού
· Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα Ήχου & Μουσικής
· Πρωτόκολλα Μουσικής Επικοινωνίας
· Μορφολογία του ήχου & Ηχητικός Σχεδιασμός Ι
· Ηχοληψία Ι
Tα τέσσερα (4) επόμενα εξάμηνα περιλαμβάνουν τα κυρίως μαθήματα εξειδίκευσης:
· Εφαρμοσμένη Ακουστική Ι, ΙΙ
· Σύνθεση Ήχου Ι, ΙΙ
· Μορφολογία του ήχου & Ηχητικός Σχεδιασμός ΙΙ
· Ηχοληψία II, ΙΙΙ
· Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος
· Μουσική Σύνθεση και Εικόνα
· Εφαρμογές Πολυμέσων (Πολυμέσα & Μουσική)
· Οργάνωση & Λειτουργία Studio Ηχογράφησης
· Τεχνολογία Μουσικών Οργάνων I (ακουστικά)
· Ηλεκτρονικά Μουσικά Όργανα
· Ηχητικός Σχεδιασμός
· Πρωτόκολλα Mastering
·Σεμινάρια που αφορούν εξειδικευμένες επαγγελματικές δραστηριότητες Ηχοληψίας και Μουσικής Τεχνολογίας
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης και τέσσερα (4) μαθήματα από τον κλάδο Διοίκησης, Οικονομίας, Νομοθεσίας και Ανθρωπιστικών Επιστημών (Δ.Ο.Ν.Α.) που έχουν σχέση με το αντικείμενο της εκπαίδευσης:
· Εισαγωγή στη Παιδαγωγική
· Marketing και Μουσικές Επιχειρήσεις
· Νομοθεσία και Πνευματικά Δικαιώματα
Το όγδοο εξάμηνο περιλαμβάνει:
Α) Την εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας που θα είναι ατομική ή ομαδική δημιουργική συνθετική εργασία σε ένα ή σε συνδυασμό περισσότερων του ενός αντικειμένων της εκπαίδευσης.
Β) Πρακτική εξάσκηση στο επάγγελμα σύμφωνα με το ισχύοντα κανονισμό πρακτικής άσκησης στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.



Προοπτικές των πτυχιούχων
Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορού να ασχοληθούν με τα εξής:
Α) Στο χώρο της Μουσικής Τεχνολογίας:
Σχεδιασμός και υλοποίηση μεικτών διατάξεων φυσικών και ψηφιακών οργάνων με ή χωρίς MIDI (πρωτόκολλο διασύνδεσης ψηφιακών μουσικών οργάνων) για συναυλίες και ηχογραφήσεις.
Σχεδιασμός οργάνωση και διαχείριση ηλεκτρονικών αρχείων μουσικής και ήχου καθώς και της σχετικής βάσης δεδομένων.
Παραγωγή μουσικών επιλογών από έτοιμα μουσικά υλικά.
Παραγωγή μείξεων ηχητικών υλικών για μουσική χρήση, σε συνδυασμό ήχου παραγόμενου από ψηφιακά μουσικά όργανα και ήχου φυσικών μουσικών οργάνων, με προδιαγραφές συνθέτη ή παραγωγού.
Σχεδιασμός και εκτέλεση προετοιμασίας παραγωγής με ανάγκες ηχητικής αναπαραγωγής για μουσική χρήση σε συναυλίες και παραστάσεις.
Σχεδιασμός και εκτέλεση προετοιμασίας παραγωγής με ανάγκες ηχητικής αναπαραγωγής.
Τεχνική διεκπεραίωση εργασιών για τη διευθέτηση δικαιωμάτων μετάδοσης και χρήσης μουσικών υλικών ολοκληρωμένων ή αποσπασματικών.
Παραγωγή μείξεων ηχητικού περιβάλλοντος και μουσικής για τις παραστατικές τέχνες.
Β) Στο χώρο των Έργων Ακουστικής:
Μελέτη και επίβλεψη ή συμμετοχή στην επίβλεψη, εργασιών ακουστικής ανάλυσης, διασποράς, ηχοαπορρόφησης και ακουστικής βελτίωσης χώρων.
Μελέτη και επίβλεψη ή συμμετοχή στην επίβλεψη παρεμβάσεων ακουστικής βελτίωσης συνθηκών εξωτερικών και εσωτερικών ηχογραφήσεων, εκδηλώσεων και παραστάσεων.
Γ) Στο χώρο της Μηχανικής Ήχου και Ηχοληψίας:
Σχεδιασμός και επίβλεψη κατασκευής εγκαταστάσεων εργαστηρίου ηχογράφησης και εργαστηρίων παραγωγής τελικού προτύπου.
Σχεδιασμός και εκτέλεση εξωτερικών και εσωτερικών ηχογραφήσεων καθώς και ηχογραφήσεων ειδικών απαιτήσεων.
Συντήρηση και ανανέωση εξοπλισμού και λογισμικού εργαστηρίων ήχου.
Σχεδιασμός χειρισμός και συντήρηση μονάδων εξωτερικών ηχογραφήσεων.
Σχεδιασμός επίβλεψη κατασκευής και διαχείριση εγκαταστάσεων ήχου κινηματογράφου και θεάτρου.
Εκτέλεση εργασιών συγχρονισμού για παραγωγές μουσικής και εικόνας.
Οργάνωση κατασκευή και χειρισμός βάσεων δεδομένων ηχητικών δειγμάτων για χρήση στο θέατρο, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τον κινηματογράφο, τη μουσική δημιουργία και τα πολυμέσα.
Ηχητικός σχεδιασμός και χειρισμός συστημάτων ήχου παραστάσεων και εκδηλώσεων.
Σχεδιασμός, συμμετοχή στην ανάπτυξη και χειρισμός διαδραστικών συστημάτων και συστημάτων πολυμέσων.
Οι πτυχιούχοι του τμήματος:
μπορούν να καλύπτουν θέσεις υπευθύνων στελεχών σε επιχειρήσεις που απασχολούνται με επαγγελματικές μουσικές διατάξεις, μουσικά όργανα, υλικό και λογισμικό μουσικής πληροφορικής και λοιπές ηλεκτροακουστικές διατάξεις.
μπορούν να καλύπτουν θέσεις μηχανικού ήχου σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, αίθουσες συναυλιών, θέατρα και χώρους διασκέδασης
μπορούν να συμμετέχουν στην εκπόνηση οικονομοτεχνικών μελετών και πραγματογνωμοσυνών σε αντικείμενα που σχετίζονται με την παραγωγή του μουσικού προϊόντος και με το τεχνικό και καλλιτεχνικό μέρος θεμάτων που αφορούν την πνευματική ιδιοκτησία.
μπορούν να απασχολούνται στην εκπαίδευση, για τη μεταφορά των εξειδικευμένων γνώσεων τους, σύμφωνα με την ισχύουσα σε κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος νομοθεσία.
μπορούν να απασχολούνται στο δημόσιο και να εξελίσσονται στις βαθμίδες της ιεραρχίας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
μπορούν ασκούν κάθε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα που εμφανίζεται στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους με την εξέλιξη της τεχνολογίας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της ισχύουσας κάθε φορά νομοθεσίας.
τέλος, μπορούν να απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τη μεταφορά των εξειδικευμένων γνώσεών τους, σύμφωνα με την ισχύουσα σε κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος νομοθεσία.

Δεδομένου ότι οι απόφοιτοι του τμήματός μπορούν να απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σύμφωνα με το παραπάνω ΦΕΚ, γίνονται ενέργειες οι πτυχιούχοι μας, «Πτυχιούχοι Μηχανικοί Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.)», να ενταχθούν ως διδάσκοντες στη Β/θμια Εκπ/ση. Αξίζει να αναφερθούμε στην Υπουργική απόφαση (Τεύχος 2ο, Αρ. Φύλλου 262/01-03-2006, Αριθμ. Απόφασης 92981/Γ7), στην οποία αναφέρεται σαφώς ότι οι πτυχιούχοι με ειδίκευση στη Μουσική Τεχνολογία, που κατέχουν ισότιμο πτυχίο ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, έχουν το δικαίωμα να διδάξουν στη Β/θμια Εκπ/ση μαθήματα της ειδικότητάς τους. Θεωρούμε ότι η παραπάνω απόφαση, σύμφωνα και με γνώμη νομικών, apriori επιτρέπει και στους αποφοίτους μας να διδάξουν στη Β/θμια Εκπ/ση τα μαθήματα της ειδικότητάς τους.Συγκεκριμένα οι πτυχιούχοι του Τμήματός μας είναι ειδικοί για τη διδασκαλία των παρακάτω μαθημάτων που διδάσκονται στα Μουσικά Λύκεια:
Στοιχειώδεις αρχές ηχοληψίας
Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική
Επεξεργασία μουσικού κειμένου με Η/Υ
Ανάλυση ηχητικών σημάτων με Η/Υ
Οργανολογία Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων
Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφ. Ορχήστρας
Επιπροσθέτως βάσει οι Πτυχιούχοι μας, θα εντάσσονται στο προσοντολόγιο των Τεχνολόγων Μηχανικών της Ε.Ρ.Τ. Επίσης σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟ/ΔΙΚΟΜ/84148/1376/1402 (ΦΕΚ 1483/27-10-05) Υπουργική Απόφαση οι απόφοιτοι του Τμήματός μας εμπίπτουν αυτοδίκαια στις διατάξεις της και στις ειδικότητες των τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης που αυτή περιλαμβάνει.Συγκεκριμένα οι απόφοιτοι του Τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής έχουν δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος τεχνικού της Βιομηχανίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης, στις ειδικότητες που αναγράφονται παρακάτω:
Κλάδος ήχου και ειδικά στους υποκλάδους, α)Μηχανικός Ήχου, β)Ηχολήπτης, γ)Σχεδιαστής Ήχου
Κλάδος Ειδικών Εφφέ (Special Effects) και ειδικά στον υποκλάδο, Τεχνικός Ειδικών Ηχητικών Εφέ με χρήση Η/Υ
Ι. Κλάδος Τεχνικών Εργαστηρίων και ειδικά στον υποκλάδο,Τεχνικός Μίξης Ήχου
Οι άδειες άσκησης επαγγέλματος χορηγούνται κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερόμενου από τη Διεύθυνση Κινηματογράφου & Οπτικ/κών Μέσων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Τέλος, οι απόφοιτοί μας μπορούν να εγγράφονται στην Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. και ως Μηχανικοί Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) να μπορούν να ανοίγουν μελετητικά γραφεία ακουστικής, ηχομείωσης, ηχομόνωσης, κατασκευής στούντιο ηχοληψίας, κατασκευής αιθουσών με ακουστικό ενδιαφέρον κ.α. ως ελεύθεροι επαγγελματίες (εντός του Ιουνίου/2007 αναμένεται και εγγράφως η απόφαση ένταξης των Πτυχιούχων μας στην Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.).Τέλος οι απόφοιτοί μας, συμπεριλαμβάνονται στο προσοντολόγιο των προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π., για την πλήρωση θέσεων ηχοληπτών (π.χ. προκήρυξη Πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πειραιά, Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π., Αρ. Φύλλου 22, 20-01-2006).

Τρίτη 6 Μαΐου 2008

Η πόλη μου

Πριν 9 χρόνια μετακόμισα με την οικογένειά μου σε μια μεγάλη πόλη που στην αρχή την είχα αντιπαθήσει για τα καλά γιατί αυτή ήταν η αιτία που έχασα τους πολύ μικρούς μου φίλους. Αυτή η πόλη ονομαζόταν Λαμία και τελικά φάνηκε πως αυτή η πόλη μου φέρθηκε μια χαρά γιατί μου βρήκε φίλους που δε νομίζω ότι θα έβρισκα αλλού.
Επίσης, με αυτούς τους φίλους μου, μου αρέσει να διασκεδάζω κάνοντας ποδήλατο προς παραθαλάσσιες περιοχές, παίζοντας μπάλα και σκαρφαλώνοντας σε βουνά.




Ακόμα, σε περίπτωση που με επισκεπτόταν κάποιος φίλος μου από το εξωτερικό στη Λαμία, θα τον πήγαινα στο κάστρο της Λαμίας και θα τον έβαζα να δοκιμάσει κάτι παραδοσιακό όπως ψημένο κρέας στα κάρβουνα με ντόπιο τζατζίκι.




Θα του έλεγα να έρθει σε περίοδο γιορτών γιατί όλες γίνονται με επιτυχία και θα ξεφαντώσουμε όπωσδήποτε. Αντιθέτως, στην πόλη μου αντιπαθώ το πρόβλημα κυκλοφορίας που υπάρχει.





Γιώργος Αντωνιάδης, Β' Γυμνασίου

Δευτέρα 5 Μαΐου 2008

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5νθήμερο μεταξύ 11 - 16 Απριλίου 2008, το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους που οργάνωσε το Μουσικό Σχολείο Λαμίας με τη βοήθεια της Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΈΡΕΙΑς ΣΤΕΡΕΆς ΕΛΛΆΔΑς ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΊΑΣ ΦΘΙΏΤΙΔΑΣ, φιλοξενώντας 40 μαθητές και 20 καθηγητές από 8 κράτη μέλη (Εσθονία, Πολωνία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Ολλανδία). Οι μαθητές και οι καθηγητές τους έμειναν απόλυτα ικανοποιημένη από την Ρουμελιώτικη φιλοξενία.
Για την ιστορία τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος που είχε θέμα την εκπαίδευση ήταν: 1ο βραβείο Εσθονία για την ταινία A LITTLE HELP, 2ο βραβείο Βέλγιο για την ταινία THE BIG BANG OF THE EAR και 3ο Βραβείο Ιταλία για την ταινία BOM TOM. Τιμητική διάκριση έλαβαν η Ελλάδα για την ταινία RENAISSANCE, η Ρουμανία για την ταινία 7 WAYS TO WAKE UP και η Ιταλία για την ηθοποιία του μαθητή GUILHERME PIZIO στην ταινία BOM TOM.
Στον κινηματογράφο "Γαλαξίας" είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις ταινίες κάθε χώρας που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, καθώς και τις ταινίες που δημιούργησαν όλοι οι μαθητές χωρισμένοι σε 9 γκρουπ στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών τις οποίες ανεβάσαμε και στο blog μας.

GROUP 1 α



GROUP 2



GROUP 3



GROUP 4



GROUP 5



GROUP 6



GROUP 7



GROUP 8



GROUP 9