Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

ΕΛΛΑΔΑ: ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ


Καθόμουν στην τηλεόραση προσπαθώντας να βρω θέμα για το άρθρο που διαβάζετε, ενώ αναζητούσα αγωνιωδώς πληροφόρίες για να σχηματίσω όσο το δυνατό καλύτερα στο κεφάλι μου, το παζλ της χώρας που ζούμε σήμερα. Ίσως να φταίει ο εν μέρει ακόμα παιδικός εγκέφαλος που δεν μπόρεσα να συλλάβω τόσο σφαιρικά την εικόνα της κοινωνίας μας και να δώσω εξηγήσεις για τα όσα συμβαίνουν σ' αυτή, που το μόνο στο οποίο κατέληξα είναι να επισημάνω κάποιες παρατηρήσεις, χωρίς να έχω επίγνωση των αιτιών και των συνεπειών τους, των συνδέσμων μεταξύ τους, αλλά και την ευχέρεια έκφρασης στο να τις αποτυπώσω με λέξεις.
Πολύ πιθανόν η δική μου ανάγκη για κωδικοποίηση και παγιοποίηση της ήδη μπερδεμένης και διαρκώς μεταβαλλόμενης ζωής να είναι κτήμα πολλών ακόμη και να πηγάζει από το κλίμα ανησυχίας και ανασφάλειας που έρχεται που και που για να διαταράξει τα γαλήνια νερά της ευημερίας μας. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό το συναίσθημα ήπιου πανικού διαχέεται σκόπιμα ή είναι φυσικό επακόλουθο του αγχώδη τρόπου ζωής μας,α λλά το σίγουρο είναι πως μας έχει οδηγήσει σέ έναν κόσμο γεμάτο αντιθέσεις.
Δεν χρειάζεται να κοιτάξουμε μακριά για να διακρίνουμε πως ολόκληρη η γη έχει γίνει έρμαιο των συγκρούσεων μεταξύ αντίθετων απόψεων, παρατάξεων, καταστάσεων, κοσμοθεωριών. Πώς ξαφνικά οι πιο ρυπογόνες χώρες γίνονται εξαγωγείς των νεότερων τεχνολογιών για τη σωτηρία του κλίματος, χωρίς όμως να ανταποκρίνονται οι ίδιες στους όρους για τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2);

Πώς απροκάλυπτα ψηφίζονται άδικα πόλεμοι εν ονόματι της δημοκρατίας, με τρόπους φαινομενικά δημοκρατικούς, σε χώρους που είχαν δημιουργηθεί για να τους δωρίσουν κάποια στιγμή, η δημοκρατία και η δικαιοσύνη, λίγη από την ιερότητά τους; Πώς αναλωνόμαστε σε υλικά αγαθά, αδιαφορώντας για το πνευματικό σύμπαν που εν δυνάμει μας πεικυκλώνει; Πώς χώρες του τρίου κόμσου τιμωρούνται για εγκλήματα που διαπράτουν τόσοι λίγοι, ενώ εμείς - που κατά βάθος συμμετέχουμε στη σκευωρία - ζούμε στην άνεσή μιας καθιστικής καθημερινότητας;

Πώς οι Έλληνες, περήφανοι για την καταγωγή μας, προτιμάμε να ζούμε στην σκιά των προγόνων μας, χώρίς καν να ενδιαφερόμαστε να τους γνωρίσουμε και να υποτιμάμε τον πολιτισμό τους χωρίς όμως να αναπτύσουμε πολιτισμό αντάξιο του δικού τους;
Πώς γίνεται να διαμαρτυρόμαστε για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην ελληνική οικονομσία, όταν όλοι οι τουριστιοί και λεγόμενοι "ακριβοί" προορισμοί είναι εκ των προτέρων κλεισμένοι σε ονόματα Ελλήνων;
Πώς είναι δυνατό εμείς, οι "ευαισθητοποιημένοι" πολίτες, που δώσαμε ένα βροντερό παράδειγμα με τη μέγάλη συμμετοχή μας στην "Ώρα της γής", εξακολουθούμε να αποτελούμε μια εξαιρετικά ρυπογόνο χώρα;
Πώς αδυνατούμε να επιδείξουμε αντίστοιχη περιβαλλοντική συνείδηση στη διαχείριση προβλημάτων όπως η δημιουργία ΧΥΤΑ, η επεξεργασία αστικών λιμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων (ώστε αυτά να είναι φιλικά προς το περιβάλλον) ηχρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος (και όχι η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου μέσω τοης χρήσης εισαγόμενων κυρίως πετρελαίου και φυσικού αερίου).

Πώς πασχίζουμε σαν χώρα να δημιουργήσουμε στους άλλους μια άλλη ψεύτικη εικόνα για εμάς όταν γνωρίζουμε πως με την πρώτη ευκαιρία αυτή η μάσκα θα πέσει και θα αποκαλυφτεί η πραγματική Ελλάδα; Πώς καταναλώνουμε χρόνο δουλειά και χρήμα για την ανάδειξη σε ανάπηρους πολιτισμικά διεθνείς ή ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς (Eurovision) εν΄ψ θα μπορούσαμε να αναβαθμίσουμε σημαντικότατα τον πραγματικό πολιτισμό και την παιδεία, επενδύοντας έτσι σε ένα καλύτερο αύριο;
Πώς καταφέρνουμε κάθε φορά που νιώθουμε αδικημένοι διαμαρτυρόμαστε, ενώ την αμέσως επόμενη στιμγή είμαστε διατεθιμένοι να καταπατήσουμε κάθε ηθικό φραγμό και να πράξουμε, αυτά τα οποία κατακρίνουμε, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα "δικά μας συμφέροντα";
Και το χειρότερο είναι πως τότε έχουμε το άλλοθι: "Όλοι το ίδιο κάνουν, με μένα ενοχληθούν;" Και συνεχίζουμε τον φαύλο κύκλο αντιθέσεων όχι μόνο με τα παραπάνω, άλλα με κάθε τι που κάνουμε, είτε για το καλό, είτε για το κακό της ανθρωπότητας...
Φανή Τσιτούρα, Α' Λυκείου

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

Η φωτογραφία της ημέρας


Μουσικό Κουτάβι

Συναυλία Μουσικής Δωματίου


Μαθητική Εβδομάδα Καλλιτεχνικής Έκφρασης


Την Τρίτη 31 Μαρτίου το Σύνολο του Ρεμπέτικου του Μουσικού σχολείου Λαμίας που διακρίθηκε με το 1ο βραβείο στους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες, θα λάβει μέρος στην Μαθητική Εβδομάδα Καλλιτεχνικής Έκφρασης (Μ.Ε.Κ.Ε.), που φέτος θα γίνει στην Αθήνα.

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Βίνσεντ βαν Γκογκ


Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh, προφορά στα ολλανδικά: Βίνσεντ φαν Χοχ) (30 Μαρτίου 1853 – 29 Ιουλίου 1890) ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ωστόσο, μετά το θάνατό του, η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.
Η επίδραση του στα μεταγενέστερα κινήματα του εξπρεσιονισμού, του φωβισμού αλλά και εν γένει της αφηρημένης τέχνης, θεωρείται καταλυτική.

Ζωή και έργο
Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ γεννήθηκε στο ολλανδικό χωριό Ζούντερτ (Zundert) και ήταν ο πρωτότοκος από τα συνολικά οκτώ παιδιά της οικογένειάς του, γιος του πάστορα Θεόδωρου βαν Γκογκ. Ήδη από τα πολύ νεανικά του χρόνια παρουσίασε τάσεις μελαγχολίας και πρώιμα ψυχολογικά προβλήματα.
Σε ηλικία 16 ετών και αφού είχε ήδη καταπιαστεί χωρίς επιτυχία με αρκετά επαγγέλματα, ασχολήθηκε για ένα διάστημα με το εμπόριο έργων τέχνης, στην εταιρεία Goupilator & Company, όπου τον επόμενο χρόνο προσελήφθη και ο αδελφός του Τεό βαν Γκογκ (Theo van Gogh). Το 1873, η εταιρεία τον μεταθέτει στο Λονδίνο και αργότερα στο Παρίσι. Την περίοδο αυτή, εντείνεται το ενδιαφέρον του για τη θρησκεία, επηρεασμένος εμφανώς και από την ιδιότητα του πατέρα του. Αφού απολύεται από την εργασία του το 1876, επιστρέφει στο Άμστερνταμ για να σπουδάσει θεολογία. Οι σπουδές του διαρκούν για περίπου ένα έτος και το 1878 του ανατίθεται μία θέση ιεροκήρυκα στο Βέλγιο και συγκεκριμένα στην υποβαθμισμένη περιοχή Μπορινάζ, όπου λειτουργεί ορυχείο. Ο βαν Γκογκ κηρύτει για περίπου έξι μήνες επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ένδεια των ανθρώπων της περιοχής. Αυτή είναι και η περίοδος κατά την οποία ξεκινά να σχεδιάζει μικρά έργα και πιθανόν αποφασίζει να ασχοληθεί με την τέχνη.


Το 1880, σε ηλικία 27 ετών, ξεικινά να παρακολουθεί τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής, ωστόσο σύντομα έρχεται σε ρήξη με τον δάσκαλό του, Αντόν Μωβ (Anton Mauve), γύρω από καλλιτεχνικά ζητήματα. Τα επόμενα χρόνια δημιουργεί έργα κυρίως επηρεασμένα από τη ζωγραφική του Ζαν Φρανσουά Μιλλέ (Jean-François Millet), ενώ ταξιδεύει στην ολλανδική επαρχία ζωγραφίζοντας θέματα που εμπνέεται από αυτή. Το χειμώνα του 1885, παρακολουθεί μαθήματα στην Ακαδημία της Αντβέρπης, τα οποία όμως διακόπτονται πολύ σύντομα αφού αποβάλλεται από τον καθηγητή της ακαδημίας Ευγένιο Σιμπέρ (Eugene Siberdt). Παρά το γεγονός αυτό, ο βαν Γκογκ προλαβαίνει να έρθει σε επαφή με την ιαπωνική τέχνη από την οποία και δανείζεται στοιχεία ή πολλές φορές μιμείται την τεχνοτροπία της. Αρκετές από τις προσωπογραφίες του, περιλαμβάνουν επίσης σε δεύτερο πλάνο κάποιο έργο ιαπωνικής τέχνης.
Την άνοιξη του 1886 επισκέπτεται το Παρίσι όπου ζεί με τον αδελφό του — επιτυχημένο πλέον έμπορο τέχνης — στην περιοχή της Μονμάρτης, κέντρο της καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Κατά την παραμονή του, έρχεται σε επαφή με τους ιμπρεσιονιστές Έντγκαρ Ντεγκά, Καμίλ Πισάρο, Πωλ Γκωγκέν και Τουλούζ Λωτρέκ. Επηρεάζεται σημαντικά από το κίνημα του ιμπρεσιονισμού και ειδικότερα σε ότι αφορά τη χρήση του χρώματος. Ο ίδιος ο βαν Γκογκ κατατάσσεται περισσότερο στους μετα-ιμπρεσιονιστές ζωγράφους. Χρησιμοποίησε συχνά τεχνικές των ιμπρεσιονιστών αλλά διαμόρφωσε παράλληλα και ένα προσωπικό ύφος, το οποίο διακρίνεται από την χρήση συμπληρωματικών χρωμάτων που οι ιμπρεσιονιστές γι αυτό και υποστηρίζεται ότι ο βαν Γκόγκ αποτέλεσε "από μόνος του ένα ρεύμα".

Δύο χρόνια αργότερα, το 1888, ο βαν Γκογκ εγκαταλείπει τη γαλλική πρωτεύουσα και επισκέπτεται τη νότια Γαλλία και την περιοχή της Προβηγκίας. Υπάρχουν αναφορές πως εκεί εμπνέεται από το τοπίο καθώς και την αγροτική ζωή των κατοίκων, θέματα τα οποία προσπαθεί να αποδόσει και στη ζωγραφική του. Την περίοδο αυτή, επινοεί και μία ιδιαίτερη τεχνική των στροβιλισμάτων με το πινέλο ενώ στους πίνακές του κυριαρχούν έντονα χρώματα, όπως κίτρινο, πράσινο και μπλε, με χαρακτηριστικά δείγματα τα έργα Έναστρη νύχτα και μία σειρά πινάκων που απεικονίζουν ηλιοτρόπια. Το έργο Κόκκινο αμπέλι αυτής της περιόδου είναι επίσης το μοναδικό έργο που κατάφερε να πουλήσει ο βαν Γκογκ εν ζωή. Κατά το διάστημα της παραμονής του στην Αρλ, δέχεται και την επίσκεψη του ζωγράφου Γκωγκέν. Ωστόσο, μετά από λίγους μήνες, οι δυό τους διαφωνούν έντονα και λόγω της ασταθούς ψυχικής του υγείας, ο βαν Γκογκ κόβει μέρος του αριστερού του αυτιού καταλήγοντας στο νοσοκομείο της περιοχής. Υπάρχουν ισχυρισμοί πως ο βαν Γκογκ είχε απειλήσει να σκοτώσει τον Γκωγκέν και προέβη στο κόψιμο του αυτιού του αναζητώντας ένα είδος κάθαρσης από τις τύψεις του.


Το 1889 εισάγεται στο ψυχιατρικό κέντρο του μοναστηριού του Αγίου Παύλου στον Σαιν Ρεμύ, όπου και παραμένει συνολικά για ένα περίπου χρόνο πάσχοντας από κατάθλιψη. Κατά την παραμονή του εκεί, συνεχίζει να ζωγραφίζει. Τον Μάιο του 1890 εγκαταλείπει την ψυχιατρική κλινική και ζει για ένα διάστημα σε μία περιοχή κοντά στο Παρίσι, όπου παρακολουθείται από τον γιατρό Πωλ Γκασέ, στον οποίο είχε συστήσει τον βαν Γκογκ ο ζωγράφος Καμίλ Πισάρο. Στο διάστημα που παρακολουθείται ιατρικά, ο βαν Γκογκ παράγει ένα μόνο έργο, που αποτελεί προσωπογραφία του Γκασέ.
Τον Ιούλιο του 1890, ο βαν Γκογκ εμφανίζει συμπτώματα έντονης κατάθλιψης και τελικά αυτοπυροβολείται στο στήθος στις 27 Ιουλίου ενώ πεθαίνει δύο ημέρες αργότερα. Δεν είναι απολύτως βέβαιο ποιο ήταν το τελευταίο του έργο, αλλά πρόκειται πιθανά για το έργο με τον τίτλο "Ο κήπος του Ντωμπινύ" ή για τον πίνακα "Σιτοχώραφο με κοράκια".
Μετά το θάνατο του βαν Γκογκ, η φήμη του εξαπλώθηκε ραγδαία, με αποκορύφωμα μεγάλες εκθέσεις έργων του που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι (1901), το Άμστερνταμ (1905), την Κολονία (1912), τη Νέα Υόρκη (1913) και το Βερολίνο (1914).
Συνολικά δημιούργησε σε διάστημα περίπου δέκα ετών περισσότερα από 800 πίνακες και 1000 μικρότερα σχέδια. Σώζεται ακόμα εκτενής αλληλογραφία του με τον αδελφό του, που περιλαμβάνει περισσότερα από 700 γράμματα. Επίσης ο βαν Γκογκ είναι διάσημος για τις πινελιές του οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν μια κίνηση.

Πηγές:
www.leninimports.com/vincent_van_gogh_bio.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Η φωτογραφία της ημέρας


Σβήστε τα φώτα στις 28 Μαρτίου


Με σύνθημα «Σβήσε το φως, δες τη διαφορά», ο Δήμος Αθηναίων καλεί όλους τους δημότες της πόλης να συμμετάσχουν το Σάββατο 28 Μαρτίου και ώρα 8.30 μ.μ., στη παγκόσμια πρωτοβουλία «Ώρα της Γης», και να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα.
Με σύνθημα «Σβήσε το φως, δες τη διαφορά», ο Δήμος Αθηναίων καλεί όλους τους δημότες της πόλης να συμμετάσχουν το Σάββατο 28 Μαρτίου και ώρα 8.30 μ.μ., στη παγκόσμια πρωτοβουλία «Ώρα της Γης», και να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα.
Η «Ώρα της Γης» είναι η μεγάλη προσπάθεια ευαισθητοποίησης αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και την εξοικονόμηση ενέργειας, κατά τη διάρκεια της οποίας άνθρωποι από όλο τον κόσμο θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για το μέλλον του πλανήτη, με μια απλή κίνηση, σβήνοντας τα φώτα για μία ώρα.
Ο Δήμος Αθηναίων πρωτοστατεί στις εκδηλώσεις της παγκόσμιας προσπάθειας και το βράδυ της 28ης Μαρτίου, για μία ώρα, θα σβήσει τα φώτα:
- Στο Λόφο του Λυκαβηττού - Στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Πλατείας Κοτζιά - Στο Δημαρχείο της οδού Λιοσίων - Σε όλα τα δημοτικά κτίρια (γυμναστήρια του ΟΝΑ, Πολιτιστικά Κέντρα, γραφεία των επτά Δημοτικών Διαμερισμάτων, Λέσχες Φιλίας κα.) - Στις καμινάδες της «Τεχνόπολις»
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την «Ώρα της Γης», ο Δήμος Αθηναίων, ο ΣΚΑΪ και η WWF συνδιοργανώνουν το ίδιο βράδυ, και ώρα 8.00 μ.μ., μεγάλη συναυλία στην Πνύκα με τον τενόρο Μάριο Φραγκούλη και τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας και της Μικτής Χορωδίας των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου, κ. Λουκά Καρυτινού.
Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά στις συμμετοχές για την «Ώρα της Γης». Ακολουθούν ο Καναδάς και η Αυστραλία, εμπνεύστρια της πρωτοβουλίας.

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

3o ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:



Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών Σχολείων και ο Σύλλογος Γονέων Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης διοργανώνουν συνέδριο με τίτλο "Τα Μουσικά Σχολεία στην Κοινωνία" που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης από την Παρασκευή 27 έως και την Κυριακή 29 Μαρτίου 2009. Αφορά τόσο τους γονείς και τους καθηγητές όσο και τους μαθητές των μουσικών σχολείων οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να αρθρώσουν λόγο για τα ζητήματα που τους αφορούν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009
09.30 – 09.50: Προσέλευση συνέδρων

10.00 – 10.05: Έναρξη εργασιών Συνεδρίου

10.05 – 10.10: Καλωσόρισμα Προέδρου Γονέων Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

10.10 – 10.20: Έναρξη εργασιών από Πρόεδρο Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων

10.20 – 11.30: Χαιρετισμοί προσκεκλημένων

11.30 – 11.45: Διάλειμμα



1η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Θέμα: Ωρολόγιο και αναλυτικά προγράμματα στα Μουσικά Σχολεία

12.00 – 12.15: Αναγνωστόπουλος Δημήτρης, (Διευθυντής Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης)

«Τα Μουσικά Σχολεία στην Ελλάδα. Προγράμματα σπουδών προοπτικές»

12.15 – 12.30: Βούβαρης Πέτρος, (Λέκτορας Τμ. Μουσ. Επ.& Τέχνης Πανεπιστ. Μακεδονίας)

«Διασύνδεση Μουσικού Σχολείου & Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Η περιπτωσιολογική μελέτη του μαθήματος της διδακτικής του πιάνου»

12.30 – 12.45: Κωνσταντινίδης Αντώνης, (Καθηγητής Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης)

«Η ελληνική παράδοση ως μέσο μουσικής αγωγής»

12.45 – 13.00: Ζορπίδης Ιωάννης, (Καθηγητής Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας)

«Παρουσίαση αναλυτικού προγράμματος των μαθημάτων “Θεωρία της Μουσικής” και “Ακουστική Αγωγή” στις τρεις τάξεις του Μουσικού Γυμνασίου»

13.00 – 13.15: Συμεωνίδης Χάρης, (Καθηγητής Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης)

«Σκέψεις και προτάσεις για το μάθημα της Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής στα Μουσικά Σχολεία»

13.15 – 13.30: Ριζοπούλου Φιλιππία, (Καθηγήτρια πιανου Μουσικού Γυμνασίου Κορίνθου)

«Το μάθημα του πιάνου στα Μουσικά Σχολεία»

13.30 – 13.45: Φαριλέκας Γαβριήλ, (Καθηγητής Πληροφορικής Μουσικού Σχολείου Κορίνθου)

«Διδασκαλία Μουσικών Μαθημάτων με τη βοήθεια της Πληροφορικής: Σχέδιο μαθήματος και εκπαιδευτικό λογισμικό για την θεωρητική προσέγγιση μέσω υπολογιστή του μαθήματος “Μουσικά Σύνολα”»

13.45 – 14.15: Ερωτήσεις – απαντήσεις

14.15 – 15.00: Γεύμα Συνέδρων


2η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Θέμα: Μουσικά Σχολεία και τριτοβάθμια εκπαίδευση

15.00 – 15.15: Παπαδόπουλος Ηλίας, (Αναπλ. Καθηγ, Πρόεδρος Τμ. Μουσικ. Επιστήμης & Τέχνης Παν. Μακεδονίας)

«Οι Κατευθύνσεις Σπουδών στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας – Το Πρόγραμμα Σπουδών της Παραδοσιακής Μουσικής»

15.15 – 15.30: Τσαρδάκας Απόστολος, (Μέλος Εργ. Εκπ. Προσ. Τμ. Λαϊκής και Παραδ. Μουσ. ΤΕΙ Ηπείρου)

«Οι προφορικές λαϊκές μουσικές παραδόσεις ως εκπαιδευτικό εργαλείο διδασκαλίας της μουσικής στα Μουσικά Σχολεία

15.30– 15.45: Πολίτης Ευγένιος, (Επίκουρος Καθηγητής Τμ. Μουσ. Επιστήμης & Τέχνης Πανεπιστ. Μακεδονίας)

«Η μοίρα ενός “σπάνιου” οργάνου …στην επικοινωνία»

15.45 – 16.00: Γεωργοτάς Ανδρέας, (Επίκουρος Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου - Τμήμα Μουσικών Σπουδών)

«Οι σπουδές της Μουσικής Εκτέλεσης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και η σύνδεσή τους με τις αντίστοιχες σπουδές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευση »

16.00 – 16.15: Σιδηροπούλου Χριστίνα, (Αποσπ. Καθηγ. Τμ. Μουσ. Επ.& Τέχνης Πανεπιστ. Μακεδονίας)

«Οργανική Μουσική Εκπαίδευση και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών»

16.15 – 16.30: Γεωργουλή Στυλιανή, (Καθηγ. Μουσικού Σχολείου Παλλήνης, Δρ Παιδαγωγικών Μουσικής)

«Ανοικτή πρόσκληση για συνεργασία Μουσικού Σχολείου με το Πανεπιστήμιο»

16.30 – 16.45: Ερωτήσεις – απαντήσεις

16.45 – 17.00: Διάλειμμα



3η ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Θέμα: Σύνδεση των Μουσικών Σχολείων με την κοινωνία

17.00 – 17.15: Ζαφρανάς Νικόλαος, (Λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής Τμ. Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ)

«Η αναγκαιότητα της μουσικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη κοινωνία: Τα πολλαπλά οφέλη της πρώιμης μουσικής εκπαίδευσης»

17.15 – 17.30: Φάσουρα Μαρία, (Καθηγήτρια Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου Κρήτης)

«Από τη μουσική του σχολείου στη μουσική, στη ζωή και την κοινωνία»

17.30 – 17.45: Κίτσιου Χρύσα, (Καθηγήτρια Μουσικού Σχολείου Κέρκυρας)

«Μαθήματα μουσικής ως μέσο ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης και ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων»

17.45 – 18.00: π. Πιτσικάκης Κωνσταντίνος, (Καθηγ. Θεολόγος – Μουσικός Πειραμ. Σχολείου Ηρακλείου)

«Η αναγκαιότητα της στήριξης & ενδυνάμωσης των Μουσικών Σχολείων ως μια μοναδική ανάσα γνησιότητας»

18.00 – 18.15: Μακαντάσης Θέμης, (Σχολικός Σύμβουλος Μουσικής Περιφέρειας Πελοποννήσου)

«Σχέση κοινωνίας - Μουσικών Σχολείων»

18.15 – 18.30: Χασάπης Νίκος, (Καθηγητής Μουσικού Σχολείου Ρόδου)
«α) Προγράμματα ύλης και βιβλία για τα όργανα επιλογής
β) Μουσικοί καλλιτεχνικοί αγώνες, ένας θεσμός που φθίνει»

18.30 – 18.45: Μαρίνης Στέλιος, (Υποδιευθυντής Μουσικού Σχολείου Πειραιά)
I have a dream…»

18.45 – 19.00: Μαρίζα Κωχ,

19.00 – 20.30: Συζήτηση επί όλων των θεμάτων


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σύλλογος Γονέων Μουσικών Σχολείων
Τ.Θ. 3804 - 10210 ΑΘΗΝΑ
www.musika.gr
www.musika.gr

Οι καθηγητές της μουσικής προτείνουν: Stanley Jordan

Η φωτογραφία της ημέρας


Κάτσε κάτω απ' τη μπάρα

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Οι Καθηγητές της Μουσικής Προτείνουν: Σαξόφωνο και Ορχήστρα

Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας


Την Τρίτη, 24 Μαρτίου και ώρα 9 το πρωί, θα εορταστεί η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου με ένα πλούσιο πρόγραμμα τραγουδιών, κειμένων και εικόνων που θα παρουσιάσει η παραδοσιακή ορχήστρα και χορωδία του σχολείου μας και την Τετάρτη, 25 Μαρτίου, το σχολείο μας θα παρελάσει στο κέντρο της Λαμίας.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ 2009


Το σχολείο μας έλαβε μέρος στους 15ους Περιφερειακούς Μαθητικούς Αγώνες Θεάτρου με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλη "Το παραμύθι χωρίς όνομα" ανέβασε στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας και πήρε το 3ο βραβείο! Το έργο θα προβληθεί πάλι στις 8 Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο. Μην το χάσετε!

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 2008 -2009 ΑΜΦΙΣΣΑ

To Μουσικό Σχολείο Λαμίας έλαβε μέρος στους Περιφερειακούς Μαθητικούς Αγώνες Μουσικής στις 12-3-2009 και διακρίθηκε με το 1ο βραβείο για το Σύνολο Ρεμπέτικο-Σμυρναίϊκο και Αστικό και με το 2ο βραβείο για το Σύνολο Έντεχνου Λαϊκού.
Το Σύνολο του Ρεμπέτικου τώρα προκρίνεται και θα λάβει μέρος στην Εβδομάδα Καλλιτεχνικής Δημιουργίας που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Παραμύθι Χωρίς Όνομα από το Μουσικό Σχολείο Λαμίας


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παράσταση μας "Παραμύθι Χωρίς Όνομα" από τη θεατρική ομάδα του σχολείου μας λαμβάνοντας μέρος στους περιφερειακούς αγώνες θεάτρου. Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό τόσο ως ηθοποιοί όσο και ως μουσικοί εφόσον όλα τα τραγούδια που ακούστηκαν- συνθέσεις του Μ. Χατζηδάκι - παίχτηκαν και τραγουδήθηκαν από τα παιδιά. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα 16 Μαρτίου. Ευχόμαστε Καλή Επιτυχία στην ομάδα μας!
Το θεατρικό θα ξαναπαιχτεί στο Δημοτικό Θέατρο της Λαμίας στις 8 απριλίου και ώρα 20.00. Μην το χάσετε!

Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Η φωτογραφία της ημέρας


Άου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 2008-2009ΑΜΦΙΣΣΑ


To Μουσικό Σχολείο Λαμίας θα λάβει επίσης μέρος στους Περιφερειακούς Μαθητικούς Αγώνες Μουσικής στις 12-3-2009 και ώρα 12.30. Στους αγώνες θα συμμετέχουν:

Α. Το Σύνολο Έντεχνου Λαϊκού
1. Κατσιφλώρος Σπυρίδων
2. Κομματάς Ευθύμιος
3. Σάλλα Μαγδαληνή
4. Τζήμα Μαρκέλλα
5. Φυσολόη Άννα
6. Μαυροπούλου Ηλιάνα
7. Καλτσής Κωνσταντίνος
8. Λάππα Κλαίρη
9. Αθανασίου Μαρία
10. Δεληγιάννη Έλενα
11. Μαντά Αιμιλία
12. Αντωνιάδης Γεώργιος
13. Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος
14. Κωνσταντόπουλος Γεώργιος
15. Χουλιάρας Νικόλαος
16. Δαϊτσιώτη Μαρία
17. Γούβαλη Εύη
18. Χουλιάρας Χρήστος
19. Τσαλαφούτα Φιλιώ
20. Παλαιογιάννης Δημήτριος
21. Κυριαζή Ελίνα
22. Καρβέλη Βανέσσα
23. Σφήκας Αθανάσιος
24. Ρούσκας Δημήτριος
25. Καλτσής Νικόλαος
26. Ζαβός Αντώνιος

Β. Σύνολο Ρεμπέτικο-Σμυρναίϊκο και Αστικό

1. Ζαγγογιάννης Κωνσταντίνος
2. Ζανιάς Κωνσταντινος
3. Καλτσάς Αθανάσιος
4. Κουτσομπλή Αντριάνα
5. Κυροδήμου Βάϊα
6. Μπλούκας Γεώργιος
7. Πλάβιακ Μαρία-Ελένη
8. Σαμούρκας Βασίλειος
9. Σκεπετάρη Χριστίνα-Άννα
10. Σφήκα Μαρία
11. Σφήκας Αθανάσιος
12. Σφήκας Ραφαήλ

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Η φωτογραφία της ημέρας



ΓΑΛΑΖΙΑ ΡΑΨΩΔΙΑ



ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ αλλά και των 100+1 χρόνων από την γέννηση του G.GERSHWIN θα μας ταξιδέψει για μια ακόμη φορά με δύο από τα πλέον δραστήρια σύνολά του (σύνολα κιθάρας και σύνολα Σαξοφώνων) την Κυριακή 15 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 20:00 στην αίθουσα «Αλέκος Κοντόπουλος» της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας σε μουσικές προτάσεις των J.S. BACH , L. VON CALL , N.ROTA , W. BARKER Κ.Α στο Α΄ μέρος καθώς και G. GERSHWIN στο Γ΄ μέρος της συναυλίας.
Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ .


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ 2008-2009


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το σχολείο μας θα συμμετάσχει στους περιφερειακούς μαθητικούς αγώνες θεάτρου 2009 με το έργο:΄΄Παραμύθι Χωρίς Όνομα΄΄ του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Το έργο θα παρουσιαστεί στις 11-3-09 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας και ώρα 9.45΄.

Οι μαθητές Ηθοποιοί (κατά σειρά εμφάνισης)
1. Τσακίρης Νίκος Πολύκαρπος Ά Λυκείου
2. Ζωγλοπίτης Φώτης Πρίγκιπας Ά Λυκείου
3. Τσιτούρα Φανή Βασίλισσα Ά Λυκείου
4. Σαμούρκας Βασίλης Βασιλιάς Ά Λυκείου
5.Μέντζου Νεκταρία Μαρία Ά Λυκείου
6. Γλυκής Διονύσης Δικαστής Β΄ Λυκείου
7. Τσιμπούρη Δέσποινα Φτωχομάνα Ά Λυκείου
8. Τσιώνης Γιώργος Σιδεράς Β΄ Λυκείου
9. Σφήκας Θανάσης Φίλιππος Β΄ Λυκείου
10. Σφήκας Ραφαήλ Ταβερνιάρης Β΄ Λυκείου
11. Ανθούλης Πάνος Κουμπάρος Ά Λυκείου
12. Λιασκώνης Γιάννης Πρωτομάστορας Β΄ Λυκείου
13. Αλεξόπουλος Δημήτρης Γιάννης Β΄ Λυκείου
14. Ζαγγογιάννης Κώστας Σπύρος Ά Λυκείου
15. Μακρυγιάννης Γιάννης Μιχάλης Ά Λυκείου
16. Γκαλιμάνης Βάιος Σταμάτης – Μουγγός Β΄ Λυκείου
17. Ρούσκας Δημήτρης Θεόδωρος Β΄ Λυκείου
18. Μπακόπουλος Βαγγέλης Κουτσός Β΄ Λυκείου
19. Μπλούκας Γιώργος Μονοχέρης Ά Λυκείου
20. Πατουχέας Λευτέρης Κώστας Ά Λυκείου
21. Λενάς Ανδρέας Ναύαρχος Β΄ Λυκείου
22. Τζιαμπαζίδης Τάσος Δάσκαλος Ά Λυκείου
23. Κουτσομπλή Ανδριάννα Αντριάννα Ά Λυκείου
24. Τσεκούρα Κωνσταντίνα Φωτεινή Β΄ Λυκείου
Τραγουδιστές (κατά σειρά εμφάνισης)
1. Τζήμα Μαρκέλλα Β΄ Γυμνασίου
2. Ντούβρας Αλέξανδρος Γ΄ Λυκείου
3. Σφήκα Μαρία Γ΄ Γυμνασίου
4. Γούβαλη Εύη Α΄ Λυκείου
5. Μπαλή Μαρία Α΄ Λυκείου
Υποβολείς
1. Κουτσομπίνα Βασιλική Α΄ Λυκείου
2. Σαντάρμης Βασίλης Β΄ Λυκείου
Φροντιστές
1. Τσαλαφούτα Φιλιώ Α΄ Λυκείου
2. Καρβέλη Βανέσα Β΄ Λυκείου
3. Γιάννη Παναγιώτα Β΄ Λυκείου
4. Τριανταφύλλου Λίνα Β΄ Λυκείου
5. Καλλιαντέρη Χαρούλα Β΄ Λυκείου

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

Μανώλης Χιώτης: Ο Σολίστας




«Είδα ακόμα κι ένανε
το Χιώτη το Μανώλη
που με το μπουζουκάκι του
γλεντούσαν κι οι διαβόλοι
».
Μπαγιαντέρας


Ξεκίνησε σαν ένας εξαιρετικός ουτίστας, κιθαρίστας και βιολιστής, προσθέτοντας πολλά και ετερόκλητα ακούσματα στις συνθέσεις του. Την μεγάλη του φήμη, ωστόσο, την οφείλει στο μπουζούκι. Ο Μανώλης Χιώτης, ήταν ο άνθρωπός που, όχι μόνο διαμόρφωσε το τετράχορδο μπουζούκι αλλά ανέπτυξε σε εκπληκτικό βαθμό την τεχνική και την ταχύτατα μέσα από τις ταιριαστές εμπνεύσεις και τους αυτοσχεδιασμούς.
Ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε και τα τέσσερα [ενίοτε και τα πέντε] δάχτυλα για να παίζει και εισήγαγε για πρώτη φορά τον ενισχυτή στις εμφανίσεις του στα κέντρα και στο πάλκο, ενώ συχνά χρησιμοποίησε δύο μπουζούκια: ένα κλασικό, με μεταλλικές χορδές, κι ένα με χορδές από έντερα, ώστε η χροιά του να μοιάζει με το ούτι.



Η ζωή του
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη[1] το 1920 όπου είχε πάει η οικογένειά του που ήταν μόνιμα εγκατεστημένη στο Ναύπλιο. Η καταγωγή του προπάππου του ήταν από τη Χίο, γι' αυτό και το όνομα Χιώτης. Γιος του Διαμαντή Χιώτη, ενός πασίγνωστου Ρεμπέτη και μάγκα του Πειραιά και μιας δυναμικής γυναίκας που είχε το πιο αριστοκρατικό Μπαρ του Ναυπλίου, με τις πιο όμορφες κοπέλες για σερβιτόρες και με πελάτες τους αριστοκράτες της εποχής εκείνης. Ο Μανώλης μεγάλωσε στα χέρια αυτών των κοριτσιών, με τα χάδια, τα φιλιά και τις τρυφερές φροντίδες τους, μέσα στη χλιδή και στα πλούτη της σπάταλης μητέρας του που δεν άφησε ποτέ να του λείψει τίποτα. Με λίγα λόγια, ο Μ. Χιώτης μεγάλωσε σαν αρχοντόπουλο στο Ναύπλιο και διατήρησε την αριστοκρατική του εμφάνιση και τον χαρακτήρα του.
Στο Ναύπλιο τελείωσε και το Δημοτικό σχολείο. Εκεί άρχισε να εργάζεται για πρώτη φορά σαν μουσικός, ενώ ήταν ακόμα παιδί. Από πολύ μικρός διδάχτηκε κιθάρα, μπουζούκι και ούτι από τον Θεσσαλονικιό μουσικοδιδάσκαλο Γιώργο Λώλο, ενώ πρέπει να πήρε και μαθήματα βιολιού. Πρώτες εμφανίσειςΤο 1936 έρχεται στην Αθήνα. Την πρώτη του ολιγοήμερη εμφάνισή του την έκανε στα «Παγώνια» (στη Σωκράτους και Αγίου Κωνσταντίνου γωνία) πλάι στον Στράτο Παγιουμτζή.
Μετά από εμφανίσεις που διαρκούσαν λίγες μέρες (με Γιώργο Δερέμπεη ή Σωφέρ, κλπ) εμφανίστηκε σαν επαγγελματίας στο «Δάσος», στο τέλος του 1936, πλάι στον Στράτο, και με ορχήστρα που αποτελείτο από μπουζούκι, σαντούρι, κιθάρα και βιολί. Την ίδια εποχή, ο Στράτος τον πήγε στην «Κολούμπια» όπου, παιδάκι ακόμα (16 ετών), υπόγραψε συμβόλαιο ως «διευθύνον πρίμο όργανο». Για πολλά χρόνια ήταν ο βασικός εκτελεστής της Columbia. Σε λίγο, το 1937-38, φωνογράφησε και το πρώτο του τραγούδι «Γιατί δεν λες το ναι» (Το χρήμα δεν το λογαριάζω) με τον Στράτο Παγιουμτζή. Αμέσως μετά γνωρίζεται με τον Μπαγιαντέρα και παίζει μαζί του στις κλασικές εκτελέσεις των προπολεμικών επιτυχιών του, "Νυχτερίδα", "Μ' έχεις μαγεμένο", "Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη" και άλλα.

Καινοτομίες

Αμέσως μετά την απελευθέρωση, εισαγάγει για πρώτη φορά αυτός τον ενισχυτή στις εμφανίσεις του στα κέντρα και διαμορφώνει στο οργανοποιείο του Ζοζέφ το οκτάχορδο μπουζούκι. Στο πάλκο, χρησιμοποιεί δύο μπουζούκια. ένα κλασικό, με μεταλικές χορδές, κι ένα με χορδές από έντερα, ώστε η χροιά του να μοιάζει με το ούτι.Στη δεκαετία του '40 γράφει τη μια επιτυχία μετά την άλλη: "Πάλι στις τρεις ήρθες εχθές να κοιμηθείς" (Ντουο Χάρμα) "Θα σου πω το μυστικό μου" (Μ. Νίνου), "Το φτωχομπούζουκο" (Στ. Τζουανάκος), και άλλα.
Το 1950, μετά από δυο χρόνια χωρίς σουξέ, γράφει σε στίχους του Ν. Ρούτσου (που του έδινε μετά από συμφωνία στίχους που απέρριπτε ο Τσιτσάνης) "Τα πεταλάκια" και την ίδια χρονιά το "Σ' αυτό το φτωχοκάλυβο" με την Στέλλα Χασκίλ.Το 1954 παντρεύεται την πρώτη του γυναίκα, την τραγουδίστρια Ζωή Νάχη και αποκτά μαζί της δύο παιδιά.



Λίγο αργότερα γνωρίζει τη Μαίρη Λίντα, και κάνουν μαζί το ανεπανάληπτο ντουέτο που κυριάρχησε στο ελληνικό τραγούδι μέχρι το '66, οπότε και χώρισαν (είχαν παντρευτεί το '59). Ανεπανάληπτες επιτυχίες, κλασικές φιγούρες στον κινηματογράφο και λάτιν ρυθμοί που κορυφώνονταν σε οργιαστικά σόλα.Παράλληλα δίνει και εκπληκτικά, κλασικού ύφους, σουξέ στον Στέλιο Καζαντζίδη, κυρίως σε στίχους του Χρήστου Κολοκοτρώνη.
Το 1959 ενορχηστρώνει τον "Επιτάφιο" του Μίκη Θεοδωράκη, που έχει κάνει ήδη μια αποτυχημένη έκδοση, και τον απογειώνει. Ακολουθούν "Λιποτάκτες", "Πολιτεία" και "Αρχιπέλαγος". Με τις ενορχηστρώσεις του Χιώτη και τις φωνές των Λίντα, Μπιθικώτση, Καζαντζίδη, Μαρινέλλας, τα έργα του Θεοδωράκη, αλλά και του Χατζιδάκη - του οποίου υπήρξε για καιρό σολίστας - αποκτούν λαϊκή απήχηση. Είναι ουσιαστικά αυτός που ανοίγει το δρόμο και στους άλλους λαϊκούς μουσικούς να συνεργαστούν με τους λόγιους συνθέτες, με αποτέλεσμα την έκρηξη του λεγόμενου "Έντεχνου".

Τελευταία εικόνα
Τα τελευταία πέντε χρόνια της ζωής του ήταν και τα πιο δραματικά. Χωρίζει με την Λίντα (πράγμα που του στοίχισε πολύ) , κάνει αποτυχημένες συνεργασίες και ο καρκίνος αρχίζει να τον κατατρώγει. Τελευταίο τραγούδι, με τη φωνή (κατά παραγγελία) του Νίκου Χατζηαντωνίου:
"Θα κάνω ότι πέθανα να δω ποιοι μ' αγαπούνε... "
Η τελευταία εικόνα, ο θλιβερός επίλογος μιας ζωής 49 ετών, μοιρασμένης ανάμεσα στην πίκρα, τον ενθουσιασμό, τη δόξα, το μεγαλείο και την αδικία: 21 Μαρτίου 1970, στο Α' νεκροταφείο Αθηνών, ο Γιάννης Καραμπεσίνης παίζει με το μπουζούκι του Χιώτη τα "Ηλιοβασιλέματα" και το δακρυσμένο πλήθος τραγουδά. Μαζί και οι τρεις συντρόφισσες της ζωής του: Ζωή Νάχη, Μαίρη Λίντα, Μπέμπα Κυριακίδου.

Ο Μανώλης Χιώτης έμεινε στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού όχι μόνο ως ένας κορυφαίος συνθέτης ομόφωνα αποδεκτός που άφησε πίσω του πολλές και μεγάλες επιτυχίες αλλά και σαν τραγουδιστής που ερμήνευσε τόσο δικές του συνθέσεις, όσο και άλλων, με ιδεώδη τρόπο. Με δικά του συγκροτήματα γύρισε όλο τον κόσμο και έκανε αγαπητό το λαϊκό μας τραγούδι παντού. Ακόμα περισσότερο θα μας μένει σαν ένας άφταστος σολίστας. Οι φήμες λένε ότι ακόμα και ο Τζίμι Χέντριξ, ένας από τους καλύτερους κιθαρίστες που έχουν περάσει, σε μια συνέντευξή του όταν τον ρώτησαν αν υπάρχει κάποιος που θαυμάζει απάντησε: «Ναι, η αλήθεια είναι ότι είμαι φαν ενός ανθρώπου που ζει στην Ελλάδα και παίζει ένα έγχορδο που λέγεται μπουζούκι. Αυτός ο τύπος που πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος που έχει υπάρξει (σε έγχορδο όργανο) λέγεται Μανώλης Χιώτης.


[1] Κατά τον ρεμπετολόγο Τάσο Σχορέλη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ενώ κατά τον ποιητή, συγγραφέα και στιχουργό Νίκο Ρούτσο στο Ναύπλιο.

Χρήστος Πανάγος, Β' Γυμνασίου

Η φωτογραφία της ημέρας


Μπάσκετ στη ζούγκλα.

Οι καθηγητές της μουσικής προτείνουν: Bazini - The Dance of Luitins. Βιολί

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

Η φωτογραφία της ημέρας


Φάουλ στο Φάουλ.

Έγκλημα διαρκείας στον Ασωπό


Στην αρχαιότητα οι Πλαταιείς τον θεοποίησαν και τον αναγνώριζαν ως βασιλιά με καταγωγή από τον Κιθαιρώνα. Και όχι άδικα. Για αιώνες ο Ασωπός υπήρξε το βασικό συστατικό στοιχείο για τη επιβίωση ανθρώπων και ζωών, δίνοντας ζωή στον κάμπο και εισόδημα στους αγρότες.
Πριν από 40 χρόνια, με ειδικό διάταγμα της χούντας, το ποτάμι έγινε αποδέκτης λυμάτων και μετατράπηκε σε χαβούζα επικίνδυνων τοξικών, που ρέουν σε επιφανειακά και υπόγεια νερά σκοτώνοντας κάθε είδος ζωής. Περισσότερες από 200 βιομηχανίες ενθαρρύνθηκαν από την πολιτεία να απορρίπτουν τόνους υγρών αποβλήτων στον ποταμό Οι αναιμικοί κρατικοί έλεγχοι και τα "αστεία" πρόστιμα μετάλλαξαν τον Ασωπό από υγρότοπο σε βιομηχανική χαβούζα που μολύνει, αργά αλλά σταθερά, τον υδροφόρο ορίζοντα της Αττικής αλλά και τα αγροτικά προϊόντα που παράγονται στην Θηβαϊκή γη αλλά διακινούνται σε όλη την ελληνική αγορά.
Σήμερα, με την ανοχή της Πολιτείας και την ενοχή ορισμένων ανθρώπων, ο Ασωπός είναι ένας νεκρός ποταμός. Η ρύπανση του Ασωπού δεν αποτελεί πια μόνο τοπικό περιβαλλοντικό ζήτημα των Οινοφύτων. Η ρύπανση απλώνεται σα δηλητήριο σε όλη την Αττική υποθηκεύοντας το μέλλον των παιδιών μας. Ήρθε ο καιρός για "ποταμό (αντι)δράσεων" στη συνεχιζόμενη αυθαιρεσία.
Με ψήφισμά του, ο ΣΚΑΪ καλεί τους πολίτες να αντιδράσουν μέσω της υπογραφής τους στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του Ασωπού και των Οινοφύτων ζητώντας:
-διασφάλιση ποιότητας και έλεγχο των αγροτικών προϊόντων
-εντατικοποίηση ελέγχων στο πόσιμο νερό
-επανεξέταση των ορίων των επικίνδυνων ουσιών
-άμεση κατασκευή δικτύου κεντρικού δικτύου επεξεργασίας βιομηχανικών επεξεργασμένων αποβλήτων
-οριοθέτηση της κοίτης του Ασωπού
-παρακολούθηση των υπόγειων και επιφανειακών υδάτων
-καθορισμό ζωνών προστασίας στον Ασωπό
-επανεξέταση των περιβαλλοντικών όρων των δραστηριοτήτων που ευθύνονται για την ρύπανση και εγκατάσταση σταθμών παρακολούθησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Πατήστε εδώ για να υπογράψετε κι εσείς το ψήφισμα του ΣΚΑΪ.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

Οι καθηγητές της μουσικής προτείνουν: Gary Karr - Κοντραμπάσο


Το βιρτουόζος του κοντραμπάσου Gary Karr έχει φέρει επανάσταση στην τέχνη ενός οργάνου που περιγράφεται ως ο "βάτραχος του ορχηστρικού κήπου". Το παίξιμό του συνδυάζει την τεχνική bravura με μια παθιασμένη και λύρική ερμηνεία για να δημιουργησεί έναν μοναδικά αισθησιακό ήχο. Έχοντας τιμηθεί από το περιοδικό Time, έχει αναγνωριστεί και έχει αναδείξει τη δεξιοτεχνία στο κοντραμπάσο, επέκτεινε το ρεπερτόριο του οργάνου και καθόρισε νέα ερμηνείας. Από το ντεπούτο του, το 1961 έχει χαράξει μια σταδιοδρομία ως ρεσιταλίστας και σολίστες με ορχήστρες από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένών των Συμφωνικών του Βερολίνου, του Σικάγο, του BBC ,της Φιλαρμονικής του Hong Kong , της Οσάκα καιτης Νέας Υόρκης. Στο συγκεκριμένο βίντεο τον βλέπουμε με τη συμφωνική ορχήστρα Valley του Edinburg, στοΤέξας, υπό την διεύθυνση του Carl Seale στις 10 Μαρτίου 1987.